Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017

Ο Μάικλ Μπλακ συζητά με τη Φωτεινή Μαστρογιάννη για την παγκόσμια διακυβέρνηση και το μέλλον της Ευρώπης

Φωτεινή Μαστρογιάννη

Το Διαδίκτυο έχει αναδείξει νέους διαμορφωτές κοινής γνώμης, προσωπικότητες που δεν είναι γνωστές από τα παραδοσιακά ΜΜΕ και που πολλές φορές εκφράζουν μία εναλλακτική άποψη. Οι νεότερες γενιές, ειδικότερα, αγαπούν αυτές τις διαφορετικές φωνές πολύ περισσότερο από τους «επώνυμους» και τις παρακολουθούν κυρίως μέσω τουYouTube.

Ο Μάικλ Μπλακ (Michael Black) είναι μία τέτοια ανερχόμενη φωνή του YouTube, Βρετανός, πρώην αναλυτής της εταιρείας πληροφορικής Intel αλλά και πολιτικός σχολιαστής. Τις απόψεις του θα τις ακούσετε στο κανάλι του στο YouTubeMichael Black.

Στη συζήτηση που έκανε με τη Φωτεινή Μαστρογιάννη περιέγραψε το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ερμήνευσε το μεταναστευτικό πρόβλημα αλλά και την απώλεια της Ευρωπαϊκής κουλτούρας και ατομικής ταυτότητας. Επισήμανε ότι είναι πολύ πιθανή μία εσκεμμένη μαζική εξόντωση πληθυσμών ως «προτεινόμενη λύση» από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ  για το «πρόβλημα» του υπερπληθυσμού.

Μάικλ Μπλακ (Michael Black)


Φωτεινή Μαστρογιάννη: Μάικλ, ποια είναι η άποψή σου για την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Μάικλ Μπλακ: Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει γίνει ένα υπερκράτος που δεν είναι υπόλογο σε κανέναν. Ως εκ τούτου, αποτελεί κίνδυνο για την ελευθερία και την ασφάλεια των πολιτών των κρατών μελών της.

ΦΜ: Θεωρείς ότι το Μπρέξιτ σαμποτάρεται;

ΜΜ: Κάποια μέρη του καθεστώτος προσπαθούν ενεργά να εμποδίζουν την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΦΜ: Ποιο νομίζεις ότι θα είναι το μέλλον της ΕΕ;

ΜΜ: Η ΕΕ από την ίδρυσή της προοριζόταν να αποτύχει. Το ιδεολογικό πλαίσιο στο οποίο οικοδομήθηκε βασίζεται στην ισότητα των αποτελεσμάτων και όχι στις ίσες ευκαιρίες. Με αυτό εννοώ ότι αγνοεί τις διαφορές στον πολιτισμό, τη γλώσσα και ακόμη και τα ήθη και έθιμα των διαφορετικών λαών. Το ήθος  της ΕΕ στηρίζεται στην ιδέα ότι όλες οι κοινωνίες μοιράζονται τα ίδια ιδεώδη. Αυτό είναι αντικειμενικά ψευδές. Ως εκ τούτου, επιμένουν στη συμμόρφωση μέσω της καταναγκαστικής εξουσίας του υπερκράτους τους. Αλλά χρησιμοποιούν αυτή τη δύναμη μόνο εναντίον των λαών της Ευρώπης. Έτσι, η ΕΕ έχει γίνει τυραννική εξ ορισμού. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η αποσύνθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και μαζί της, η βαλκανιοποίηση των κρατών σε μικρότερα κράτη τα οποία στη συνέχεια θα ενταχθούν σε μια μεγαλύτερη οικονομική ένωση.

Προεδρικές Εκλογές & Εθνική Συμφορά





Ακόμη και να δεχόταν στο Grans-Montana η Τουρκία την κατάργηση των «Εγγυήσεων» της, συν την αποχώρηση των στρατευμάτων της, η «λύση Αναστασιάδη - Ακιντζί» θα της παρέδιδε… αόπλως και… αποστρατιωτικοποιημένα, την κρατική υπόσταση ολόκληρης της Κύπρου.
 
- Θα εξαφάνιζε, ως όντως εν τέλει... εκλιπούσα, την Κυπριακή Δημοκρατία.
- Παραδίδοντας την κρατική της κυριαρχία, τη διεθνή της προσωπικότητα και το σύνολο της κρατικής υπόστασής της, σε μία Ισοτίμως Συγκυριαρχούμενη από τους Τούρκους Ε.Κ.Ο. («Ενωμένη Κυπριακή Ομοσπονδία).
To είδος, η μορφή και το περιεχόμενο της εν λόγω «λύσης», όπως αυτή φέτα-φέτα διαμορφώθηκε ως «σκελετός λύσης»,
(α) Απο το Κοινό Ανακοινωθέν των Χριστόφια - Ταλάτ 23ης Μαΐου 2008 και
(β)  Απο την Κοινή Διακήρυξη Αναστασιάδη - Έρογλου 11ης Φεβρ. 2014 και
(γ)  Απο τις διαπραγματεύσεις Αναστασιάδη - Ακιντζί 2015-2017 και

Ειρηνοδικείο Κορίνθου: Έχασε το σπίτι της μητέρας του για 20.000 ευρώ [βίντεο]


To σπίτι μιας ηλικιωμένης γυναίκας στο Καλαμάκι Κορινθίας που είχε μπει εγγυήτρια σε δάνειο που είχε πάρει ο γιος της, έβγαλε η τράπεζα για 20.000 ευρώ σε πλειστηριασμό στο Ειρηνοδικείο Κορίνθου.
Δυστυχώς ο πλειστηριασμός έγινε και η ηλικιωμένη γυναίκα έχασε το σπίτι.
Δείτε τις δηλώσεις του γιου της

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟΣ ο πατέρας της δολοφονημένης εφοριακού τα λέει έξω από τα δόντια. "Από την λίστα Λαγκάρντ και εδώ που είχε πάρει στα χέρια της φοβότανε" (VIDEO)



Δολοφονία στο νεκροταφείο στα Πατήσια: Να μας πουν τι υποθέσεις είχε, λέει ο πατέρας της κοπέλας

Μαθήματα από την αρχαία αθηναϊκή δημοκρατία

Tου Τάσου Χατζηαναστασίου από την Ρήξη φ. 137
Αφορμή του παρόντος σημειώματος αποτέλεσε η επανακυκλοφορία του βιβλίου του καθηγητή Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας, Δημήτρη Κυρτάτα, «Μαθήματα από την Αθηναϊκή Δημοκρατία» (Εκδόσεις του 21ου). Αναφερόμενος στις μεταρρυθμίσεις του Σόλωνα, ο συγγραφέας επισημαίνει (σελ. 29) ότι η επιλογή του σοφού Αθηναίου ως «διαλλακτή» «ενδέχεται να υπαγορεύτηκε από την αίσθηση του κοινού συμφέροντος αρχόντων και αρχομένων, πλουσίων και φτωχών». Μέσα σε συνθήκες έντονου κοινωνικού ανταγωνισμού στις αρχές του 6ου αι. π.Χ., επελέγη η «διαλλαγή» προκειμένου να διατηρηθεί η κοινωνική συνοχή, προς μία κατεύθυνση όμως κοινωνικά δικαιότερη. Επισημαίνεται δηλαδή η αντίληψη ότι το «κοινό καλό», η πόλις, προέχει έναντι των επιμέρους ιδιοτελών συμφερόντων.
Η θέση αυτή αποτελεί μία σταθερά στις πολιτικές αντιλήψεις της αρχαίας Αθήνας. Ο Κυρτάτας παραθέτει (σελ. 30) απόσπασμα της τρίτης δημηγορίας του Περικλή (430π.Χ.) όπως μας το παρουσιάζει ο Θουκυδίδης (ΙΙ.60.2): «Αν μια πολιτεία βρίσκεται, στο σύνολό της, σε ακμή, εξυπηρετεί πολύ καλύτερα τους πολίτες, παρά όταν οι πολίτες ευτυχούν ο καθένας, αλλά η πολιτεία στο σύνολό της δυστυχεί».
Η υπενθύμιση αυτού του χωρίου μού έφερε συνειρμικά στο μυαλό το «πολιτικό μανιφέστο» του Κρέοντα στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, που διδάχθηκε περίπου το 440π.Χ. Στον πρώτο του μονόλογο στο έργο, ο Κρέων εκφράζει απόψεις που οπωσδήποτε απηχούν τις γενικότερες αντιλήψεις της εποχής του: «Και μόνο πάνω στης πόλης το σκαρί, ορθό σαν πλέει, δημιουργούμε τις φιλίες μας» (από τη μετάφραση του σχολικού εγχειριδίου της Β΄ Λυκείου).

Διάλεξη Ν. Λυγερού: Η νοημοσύνη του εγκεφάλου μας. Πνύκα. Αθήνα, 20/11/2016


Διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Η νοημοσύνη του εγκεφάλου μας". Πνύκα. Αθήνα. Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

H Eκκλησία δεν μπορεί να συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα κόμμα

Συνέντευξη του παπα Φιλόθεου Φάρου* στον Ανδρέα Ζαμπούκα

Ο ιερέας, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας Φιλόθεος Φάρος μιλάει στο Liberal και στον Ανδρέα Ζαμπούκα, με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για την νομική κατοχύρωση της αλλαγής φύλου. Αναφέρεται στον «πολιτικό» ρόλο της Εκκλησίας, στην ανάγκη άσκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τον κάθε πολίτη και στον καθοριστικό ρόλο της οικογένειας στην αυτογνωσία του φύλου των νέων.
– Την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε, ήταν στην παρουσίαση του τελευταίου βιβλίου («8 λύσεις- κλειδιά για να μπει τέλος στο bullying»- Εκδόσεις ΑΡΜΟΣ) που γράψατε από κοινού με τον Ματθαίο Γιωσαφάτ. Μου έκανε εντύπωση η στάση σας απέναντι σε μία γυναίκα από το ακροατήριο που έφταιγαν για το παιδί της όλοι οι άλλοι, εκτός από την ίδια… Δεν λαϊκίσατε καθόλου και της μιλήσατε επιθετικά, θυμίζοντας τις δικές της ευθύνες.
Τελευταία είναι σύνηθες παντού να φταίνε μόνο οι άλλοι… Όχι μόνο στις οικογένειες και στο ρόλο των γονέων απέναντι στα παιδιά τους. Ασφαλώς και δεν μου επιτρέπεται να λαϊκίσω. Από την πλευρά μου, έχω την ευθύνη του ρόλου μου, ως συγγραφέα, και το κοινό μου θα πρέπει να αντιληφθεί ότι κάθε γραμμή των βιβλίων μου είναι αποτέλεσμα βιωμένης προσπάθειας και εμπειρίας. Την ίδια ακριβώς ευθύνη προσδοκώ να διακρίνω και στους γονείς που μεγαλώνουν τα παιδιά τους σε ένα δύσκολο περιβάλλον με πολλές αντιξοότητες και να μην  θυματοποιούνται.
– Είστε, έτσι κι αλλιώς, μία σπάνια περίπτωση ανθρώπου που συνδυάζει δύο διαφορετικούς ρόλους, του ιερωμένου και του επιστήμονα (ψυχοθεραπευτή). Ποια είναι η δική σας άποψη για το νομοσχέδιο, σχετικά με την νομική κατοχύρωση του δικαιώματος της αλλαγής φύλου; Είναι σαφέστατα θέμα επιστημονικό αλλά, μετά την εμπλοκή της Εκκλησίας, και ζήτημα ηθικό;

Blade Runner 2049

Του Κωνσταντίνου Μπλάθρα από την Ρήξη φ. 137
Είδα το καινούργιο Μπλέιντ Ράνερ 2049 σε γεμάτη αίθουσα την Τρίτη, τη μέρα που ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου. Ναι, τίποτα δεν είναι τυχαίο! Στες ΗΠΑ η επιστημονική φαντασία, το sci fi, όπως το λένε τα εδώ ελληνικά, γίνεται ταινία, στην Ελλάδα νόμος. Αυτό είναι που λένε… η φαντασία στην εξουσία!

Είμαστε, λοιπόν, στα 2049. Ζώα, δέντρα και φυτά δεν υπάρχουν πια στον πλανήτη. Ένα μόνο ζώον επιβιώνει, ο άνθρωπος, κι απ’ αυτούς λίγοι. Ζουν σε μια σκοτεινή ομιχλώδη πόλη, που περιτριγυρίζεται από ψηλό τείχος-φράγμα. Η εταιρεία, που έχει την απόλυτη κυριαρχία σε αυτή την ανθρώπινη μετα-αποικία ονόματι Λος Άντζελες –πόλη των Αγγέλων–, διευθύνεται από έναν τυφλό, στην όψη σαν Αμερικανό Τζίζους (Jesus), ο οποίος διατείνεται ότι κατασκευάζει αγγέλους. Μεταξύ αυτών στείρες γυναίκες, ιδανικές συνοδούς σεξ. Βλέπετε, ο κόσμος μπορεί να αναποδογυρίζει, όπως τα φύλα –θου, Κύριε!– αλλά στο Χόλιγουντ μένει η φαλλοκρατία, έκφραση της οποίας –αν θέλετε το πιστεύετε– είναι οι σύγχρονοι πανίσχυροι διαφυλικοί ευνούχοι, που, κουνώντας αυστηρά το δάχτυλο, φυλάνε με τον βούρδουλα της πολιτικής ορθότητας τα προοδευτικά χαρέμια των αφεντάδων της νέας εποχής. Υπάκουοι σαν Μπλέιντ Ράνερ. Είδατε που καμία σύμπτωση δεν είναι τυχαία;

«Μήντια Σαγανάκι»



ή το σημείο μηδέν της Δημοσιογραφίας
Το ζήτημα της δημόσιας ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ήταν και παραμένει κεφαλαιώδες για την λειτουργία της δημοκρατίας και την καθόλου υγεία της κοινωνίας. Όσο κι αν οι επαγγελματίες πολιτικοί το αντιμετώπισαν ανέκαθεν μονοδιάστατα ως μέσο χειραγώγησης, προπαγάνδας και διαπλοκής συμφερόντων ανάμεσα στο κράτος και τους ιδιώτες. Ζούμε πλέον σήμερα το ιστορικό τέλος των εφημερίδων και την πλήρη απαξίωση των στελεχών τους καθώς η ιντερνετική εποχή καθιστά το προϊόν τους και παρωχημένο και αναξιόπιστο. Όπως επίσης βιώνουμε και την απόλυτη εξηλιθίωση του παντοδύναμου εκείνου μέσου που λέγεται τηλεόραση το οποίο, είτε κρατικό είτε δημόσιο, φέρει τεράστια ευθύνη για την σημερινή παρακμή. Δεκαετίες τώρα η τηλεόραση προωθεί τα σκουπίδια της σε βουλευτικές ή υπουργικές θέσεις ενώ όταν μερακλώσει, βγάζει και πρωθυπουργούς ή αντιπροέδρους κομμάτων εξουσίας. Δεκαετίες τώρα στον όλβιο, αυτοβυθιζόμενο τόπο μας υπάρχει μόνο ό τι εμφανίζεται (στο εκράν). Αποκλειστικά!

Η φετιχιστική –μεταφυσική σχεδόν– εμπιστοσύνη του κοινού σ’ αυτό το μέσο από την εποχή της Δικτατορίας ακόμη –«το είπε η τηλεόραση!»– αλλά και η ολοκληρωτική, η χυδαία εμπορευματοποίηση και λουμπενοποίηση του το κατέστησαν έκτοτε αφενός άκρως δημοφιλές σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και αφετέρου άκρως επικίνδυνο. Αφού πλέον τα στρώματα αυτά αντλούσαν αποκλειστικά από την τηλεόραση αξιακά συστήματα, κώδικες συμπεριφοράς, αισθητική, παιδεία και βέβαια ενημέρωση! Από τον Γεωργαλά στον Πέτρο Κωστόπουλο και από τα κακά της αγελάδας του Μέγκα στο Σαρβάιβορ του Σκάι η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Όπως δεν είναι μεγάλη η διαφορά της Αυριανής από τα περισσότερα, κυκλοφορούντα σήμερα έντυπα. Κιτρινισμός, σκοπιμότητα, έμμεσοι και άμεσοι εκβιασμοί, αγραμματοσύνη. Φτάσαμε μάλιστα στο σημείο οι ελάχιστοι εγγράμματοι δημοσιογράφοι να είναι πιο επικίνδυνοι από τους ξυλοσχίστες του χώρου.

Εγκύκλιος Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως για την αναγνώριση της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης»

Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου
Έκανα προ 3 ημερών μια δημόσια δήλωση στην οποία εξέφρασα τον προβληματισμό μου και την απορία μου για την τροποποίηση που ψηφίστηκε στη Βουλή από τους Έλληνες βουλευτές με την οποία υιοθετείται η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σχετικά με την αναγνώριση σωματείων και η οποία επιτρέπει πλέον την αυτοαποκαλούμενη «Τουρκική Ένωση Ξάνθης» να υποβάλει εκ νέου αίτηση για τη νομική αναγνώρισή της.
Θεωρώ υποχρέωσή μου, σήμερα, να εξηγήσω σε όλους σας τα ερωτηματικά που κατακλύζουν την ψυχή μου και που υπαγόρευσαν την δημοσιοποίηση της
αγωνίας μου.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΔΩ

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ, 1827



ΠΗΓΗ:
 Ανάρτηση από:geromorias.blogspot.com

Άνταμ Σμιθ - Έρευνα για τη Φύση και τα Αίτια του Πλούτου των Εθνών




Συγγραφέας : Άνταμ Σμιθ

Βιβλίο          : Έρευνα για τη φύση και τα αίτια του πλούτου των εθνών

Εκδόσεις      : Παπαζήση


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ


ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ



Οι εμπορικές συμβάσεις της εμποροκρατικής εποχής επιδιώκουν προπαντός να παραχωρήσουν στους εμπόρους και τους βιομηχάνους ενός ορισμένου κράτους μια προνομιούχο σχέση στη χώρα του αντισυμβαλλομένου, σε σχέση με τους εμπόρους και βιομηχάνους άλλων χωρών και έτσι να παραμερίσουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό με άλλα έθνη. Η φύση των μέχρι τώρα συμβάσεων αυτού του είδους ενείχε το στοιχείο ότι κάθε ένας από τους αντισυμβαλλόμενους έλπιζε να πετύχει ένα πλεονέκτημα περισσότερο από τον άλλο. Από τα συμφέροντα του ελεύθερου ανταγωνισμού και της διεθνούς εξισορρόπησης προηγούνταν τα εθνικά εγωιστικά συμφέροντα.

Μεταξύ των εμποροκρατικών εμπορικών συμβάσεων εξέχουσα θέση κατέχει μια σύμβαση μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας και της Πορτογαλίας που έκλεισε το 1703 και πήρε το όνομα του Άγγλου διαπραγματευτή της Σύμβασης Methuen. Αυτή απεικονίζει καθαρότατα την ιδιοτυπία της εμποροπολιτικής αυτής εποχής. Σε αυτή, η Πορτογαλία υποσχόταν να εισάγει αγγλικά μάλλινα είδη με το δασμό που ίσχυε πριν από την έκδοση της απαγόρευσης εισαγωγής των αγγλικών μαλλίνων. Αφετέρου, η Μεγάλη Βρετανία υποχρεωνόταν να εισάγει πορτογαλικά κρασιά στα δύο τρίτα του δασμού που επέβαλε στα γαλλικά και τα άλλα κρασιά. Και τα δύο έθνη κατά τη συμφωνία της συμβάσεως αυτής είχαν υπόψη μονομερώς το ίδιο συμφέρον. Για τη Μεγάλη Βρετανία, η σύμβαση αυτή θεωρούνταν πλεονεκτική, προπαντός γιατί η Πορτογαλία θα μπορούσε να πληρώνει μόνο εν μέρει την αγγλική εξαγωγή με το κρασί της και ως εκ τούτου θα έπρεπε να τη συμπληρώνει με την αποστολή χρυσού στην Αγγλία, το οποίο εισήγε από την Βραζιλία.

ΟΜΗΡΟΙ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ


ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Ο ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ


ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Ο Οργουελ «ζει» στο πορτοφόλι σου

Του Δημήτρη Κούλαλη

ΕΛΛΟΓΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ

«Η κατάργηση των μετρητών (…) θα πρέπει να εκληφθεί ως μακροπρόθεσμο σχέδιο και δεν συνιστά άμεση μετατόπιση σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά.(…) Η διαδικασία κατάργησης θα ήταν πιο ελκυστική εάν βασιζόταν σε μεμονωμένες επιλογές των καταναλωτών και στη βάση κέρδους- κόστους -καθώς- φαίνεται εξ ολοκλήρου ακίνδυνη -ωστόσο- χρειάζεται προσαρμογή (και) σε πολιτικό επίπεδο. -Κι αυτό γιατί- μπορεί να υπάρξουν δικαιολογημένες αντιρρήσεις. (…) Η δυσαρέσκεια των οικογενειών και των μικρών επιχειρήσεων μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνικές εντάσεις (…) επομένως, σε απώλειες- όσον αφορά- το ΑΕΠ. (…) Σε κάθε περίπτωση,  -η προσπάθεια-  να επιβληθεί η κατάργηση με διάταγμα πρέπει να αποφευχθεί, δεδομένης της δημοφιλίας των μετρητών. Χρειάζεται ένα στοχευμένο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης ώστε να αρθεί η καχυποψία σχετικά με την κατάργηση».

Αυτά είναι μερικά μόνο απ’ όσα επεσήμανε σε Έκθεσή  του («The Macroeconomics of De- Cashing») το ΔΝΤ στις 27/3/2017.

***

Η συζήτηση για την κατάργηση των συναλλαγών με μετρητά εισήλθε δυναμικά στο προσκήνιο τα τελευταία 2 χρόνια, μεσούσης της παγκόσμιας ύφεσης και με ένα γιγάντιο χρέος να εκκρεμεί.  Έπειτα από την αποτυχία των μέτρων που πάρθηκαν για τη στήριξη του χρηματοπιστωτικού τομέα (ποσοτική χαλάρωση, κεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος με κρατικά κονδύλια από τις ΚΤ κ.ά.), άρθρα «ειδικών» που μιλούν για «οικονομική επανάσταση», αναλύσεις και σωρεία διαφημιστικών μηνυμάτων από τράπεζες κατέκλυσαν τον δημόσιο λόγο. Ως επιστέγασμα αυτών, ήλθαν στη συνέχεια οι επισημάνσεις στο Νταβός της Ελβετίας πέρυσι και φέτος, περί του επωφελούς, όπως υποστήριξε η πρόεδρος του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, αναγκαίου και αναπόφευκτου χαρακτήρα αυτής της εξέλιξης.

Βέβαια, δεν προσδιορίστηκε σχεδόν από κανέναν ποιος θα… ωφεληθεί από την κατάργηση των μετρητών. Λέμε σχεδόν από κανέναν, γιατί, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε κατά τη διάρκεια του World Economic Forum στέλεχος της Morgan Stanley, μέσω της κατάργησης δίνεται η δυνατότητα, σε περιόδους κρίσεων ρευστότητας και φερεγγυότητας, επιβολής μεγαλύτερων αρνητικών επιτοκίων. Πρακτική, η οποία ευελπιστούν ότι θα ωθήσει τους πολίτες να ξοδέψουν ευκολότερα και περισσότερο τα χρήματα τους. Μιας και στην πραγματική οικονομία το επιτόκιο είναι εκείνο το ποσοστό που απεικονίζει την απόδοση (κέρδος) που έχει κάποιος (λόγου χάρη η τράπεζα) που δανείζει χρήματα σε κάποιον άλλον (δανειολήπτης) ή αντίστοιχα ο καταθέτης που αποταμιεύει τα χρήματά του στην τράπεζα.

Υπουργείο Παιδείας: με το λυσάρι του ΟΟΣΑ και της ΕΕ

Αποτέλεσμα εικόνας για οοσα εκπαιδευση
Της Αιμιλίας Τσαγκαράτου*

Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου τις τελευταίες μέρες του χρόνου που μας πέρασε και οι νομοθετικές – προπαρασκευαστικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας που βλέπουν το φως το δημοσιότητας με το ξεκίνημα του νέου δείχνουν ότι η κυβέρνηση έχει βάλει στο «φουλ» τις μηχανές για την υλοποίηση των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Οι συνεχείς δηλώσεις από την πλευρά του Υπουργείου και των στελεχών του, ακόμα και του πρωθυπουργού στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του, δείχνουν τη βιασύνη του συστήματος να κλείνει εκκρεμότητες που έχει στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα στοχεύουν στην πολιτική και ιδεολογική εμπέδωση από τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία για την «αναγκαιότητα» των αναδιαρθρώσεων. Οδηγός τους τα πρόσφατα ντοκουμέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη «Βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της Εκπαίδευσης», οι «διαπιστώσεις» από τα αποτελέσματα του πρόσφατου διαγωνισμού της PISA, η Ενδιάμεση Έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση που από ότι φαίνεται έχει ήδη στα χέρια του ο υπουργός Παιδείας και θα δοθεί επίσημα στη δημοσιότητα στις αρχές Φλεβάρη, ενώ δρομολογείται και η βασική του έκθεση για το 2017.

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ



O ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ - Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ CYBORG



Το αχρείαστο λίφτινγκ στα F 16!

Το αχρείαστο λίφτινγκ στα F 16!
Του Θανάση Τζιούμπα 
Την 18η Ιουνίου, ο Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς κατέπεσε στο Αιγαίο Πέλαγος με αεροσκάφος Mirage F1, κατά τη διάρκεια εμπλοκής του σχηματισμού του με τουρκικά F-16 Fighting Falcon. Η αιτία της πτώσης ήταν προσπάθεια να σπάσει με ακραίους ελιγμούς τον εγκλωβισμό από το ραντάρ Τούρκου πιλότου. Το ελληνικό Mirage F1, μαχητικό 2ης γενιάς, υστερούσε τραγικά απέναντι στο τουρκικό, 3ης γενιάς, σχεδιασμένου ως αεροπλάνου εναέριας υπεροχής με έμφαση στις «κλειστές» αερομαχίες, όπως αυτή που συνέβη ανατολικά του Άη Στράτη. Ο Σιαλμάς πλήρωσε με την ζωή του το τεχνολογικό χάσμα ανάμεσα στους δύο τύπους μαχητικών και την άρνηση του να αποδεχτεί την κατωτερότητα του υλικού που διέθετε. Τα μελτέμια του Αιγαίου δέρνουν το ξεχασμένο μνημείο στο ακρωτήρι του Αϊ Στράτη που πήρε το όνομα του ξεθωριάζοντας την επιγραφή «μολών λαβέ».
Ήταν μια προδιαγεγραμμένη απώλεια, συνέπεια της πάγιας ένδειας και του κακού σχεδιασμού των εξοπλιστικών προμηθειών που ενδημεί σε μία χώρα που παραπαίει ανάμεσα στην ρητορική του “βουτύρου αντί για κανόνια” και τις ευκαιρίες αρπαχτής από τα εξοπλιστικά.
Φαίνεται ότι η ιστορία δεν διδάσκει αυτούς που την ανέδειξαν σε επιστήμη.  Ο Τσίπρας, αφού μας προετοίμασε επικοινωνιακά κόβοντας βόλτες με F-16, πέταξε στις ΗΠΑ έχοντας στην ατζέντα του την … αναβάθμιση των υπαρχόντων F-16. Δεν γνωρίζουμε αν η ιδέα ήταν ενός ξένου υποβολέα, αν ήταν του Καμένου ή δική του, αλλά, όποιου και να ήταν, αποτελεί ένα ακόμη βήμα για την εξάλειψη της δυνατότητας αποτροπής στο κρίσιμο πεδίο της αεροπορικής ισχύος.

Γ. Καραμπελιάς & Μ. Μελετόπουλος για την Οκτωβριανή Επανάσταση (βίντεο)

Ο Γιώργος Καραμπελιάς συνομίλησε την Τρίτη 17 Οκτωβρίου στις 20.30 με τον συγγραφέα Μελέτη Μελετόπουλο με θέμα: «Η Οκτωβριανή Επανάσταση και η Ελλάδα, μια αντιφατική σχέση».

Ο Πολιτισμός ως προϊόν της Φύσης




Του Ανδρέα Χριστοφή

ΕΚ ΒΑΘΕΩΝ

Η κοινωνική οντολογία αποτελεί ένα διαχρονικό φιλοσοφικό ερώτημα, το οποίο όμως δεν περιορίζεται στη σφαίρα των ιδεών, αλλά διαχέεται και στις ανάγκες της πραγματικότητας. Ως βασικό αξίωμα υποστηρίζουμε ότι η Φύση διαχωρίζεται σε αθέσμιστο και θεσμισμένο χώρο, όπου ο μεν πρώτος δηλώνει την απουσία οργανωμένου υποκειμένου, ενώ ο δεύτερος την ύπαρξή του, η οποία όμως έπεται. Αυτή η σχάση προκύπτει από τη συνείδηση πολλών ατόμων ότι αποτελούν διακριτή κοινότητα ως προς την υπόλοιπη Φύση (δηλαδή τον αθέσμιστο χώρο), η οποία στην αρχή αποτελούσε το όλον.

Συνεπώς, η Κοινωνία δεν είναι αυθύπαρκτη, αλλά προϊόν της συνύπαρξης πολλών ατόμων. Εδώ προκύπτει το αμέσως επόμενο ερώτημα. Πόθεν η Κοινωνία; Δηλαδή, από ποιο χρονικό σημείο και με ποιες προϋποθέσεις γεννήθηκε η ανάγκη των πολλών να συγκροτήσουν θεσμούς μεταξύ τους στη βάση της κοινότητας αναγκών; Σε αυτό το ερώτημα θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε σε επόμενο άρθρο μας, καθώς εδώ θα εστιάσουμε στη σχέση της Κοινωνίας με την υπόλοιπη Φύση. Η πρώτη ναι μεν αποκόπτεται από το αθέσμιστο όλον, αλλά εξακολουθεί να βασίζεται σε αυτό, στο σημείο που καλείται να δημιουργήσει Πολιτισμό.

Δηλαδή, απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία, ανάπτυξη και γενικότερα ύπαρξη ενός Πολιτισμού αποτελεί ο γεωγραφικός χώρος στον οποίον βρίσκεται και από τον οποίον εξαρτάται – εδώ επανέρχεται ο παράγοντας του αθέσμιστου χώρου της Φύσης. Ως γεωγραφικό χώρο δεν ορίζουμε κατ’ ανάγκην την κρατική δομή στην οποίαν εντάσσεται ένας πληθυσμός, αλλά τη σχέση που αναπτύσσει στο εσωτερικό του και σε συνάρτηση με το περιβάλλον του.

ΜΎΘΟΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΊΑ

Του Μάνου Στεφανίδη

Αύριο Πέμπτη το δεύτερο μάθημα για την ερμηνεία και την αισθητική του Μύθου στο μεταπτυχιακό του τμήματος θεατρικών σπουδών με ελεύθερη είσοδο στους ενδιαφερομένους (ευχαριστώ για την μεγάλη συμμετοχή):


Είναι οι μύθοι τα συλλογικά όνειρα της ανθρωπότητας όπως πίστευε ο Φρόιντ; Έχουν καθολική ισχύ όπως διετείνετο ο Γιουνγκ; Παύουν να ισχύουν σε μιαν απομαγευμένη εποχή όπως απορούσε ο Μαρξ και υποστήριζε ο Μαξ Βέμπερ; Ή μήπως κάθε εποχή διεκδικε την δική της μυθογενετική δυνατότητα; Επειδή μάλλον χωρίς την μυστηριακή υποβολή του Μύθου η βιοτή δεν αντιμετωπίζεται με μόνη την θρηνωδία της λογικής. 
Γιατί όμως η Κυβέλη ευνούχισε τον αγνό Άττι και ποιά ανάλογη τελετουργία επιβιώνει ως τις μέρες μας; Ο Γκιλγκαμές και ο Ηρακλής, ο Μωυσής και ο μονοθεϊσμός, οι Σουμέριοι, Βαβυλώνα και τα εύφορα χώματα του Νείλου και του Τίγρη, ο Γάγγης και ο Σιντάρντα, η άγρια σκέψη στο σήμερα. Γίνονται ακόμη ανθρωποθυσίες; Μη βιαστείτε να απαντήσετε αρνητικά. 

Η μυθοπλασία τελικά είναι και τρόπος σκέψης και έκφραση του υπάρχειν. Ψάξτε λοιπόν για ζώντες μύθους γύρω σας και σκεφτείτε πως κάθε ανθρώπινη ζωή διαγράφει στο άνυσμα της την πορεία όλης της ανθρωπότητας. Μια ζωή για μια αιωνιότητα. 
Μια ερμηνεία του μύθου, γνωστή από τον Γ αι. π.Χ ως Ευφημερισμός, θέλει τους θεούς και τους ήρωες να προέρχονται από εξαιρετικούς ανθρώπους που η μνήμη τους έπρεπε να διατηρηθεί. Συνήθως τα μυθικά πρόσωπα λειτουργούν ως δίπολα, θετικά και αρνητικά : άρρεν - θήλυ, ήλιος - σελήνη, Κάιν - Άβελ, Όσιρις - Σετ, Βράχμα - Σίβα αλλά και σε τρίγωνα όπως το τρίμορφον του Χριστιανισμού ή το Τριμούρτι του Ινδουισμού. 

Στα μαθηματικά υπάρχει Θεός…

Αποδείχθηκε η αυτοσυνέπεια τών 5 αξιωμάτων

Του Χάρη Βάρβογλη*

Ευρωπαίοι μαθηματικοί απέδειξαν έπειτα από 40 χρόνια τη θεωρία περί της ύπαρξης του Θεού του Γκέντελ με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.
(Σημείωση ΟΟΔΕ: Για την ακρίβεια, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, αυτό που αποδείχθηκε είναι η αυτοσυνέπεια τών 5 αξιωμάτων τού Γκέντελ, καθώς ο Θεός δεν είναι δυνατόν να αποδειχθεί με φυσικό τρόπο, ως διάφορος από κάθε φυσικό μέγεθος).
Στα μαθηματικά υπάρχει Θεός
Υπάρχει Θεός; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους φιλοσόφους και τους θεολόγους εδώ και δεκάδες αιώνες. Ξαφνικά πριν από λίγους μήνες εμφανίστηκε η είδηση ότι δύο ευρωπαίοι μαθηματικοί, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τη σχετική θεωρία του αυστριακού μαθηματικού Κουρτ Γκέντελ, κατάφεραν να αποδείξουν μαθηματικά την ύπαρξη του Θεού! Το τι ακριβώς απέδειξαν και με ποιον τρόπο σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της Μαθηματικής Λογικής και των κανόνων που τη διέπουν.
Το θεώρημα του Θεού
Φωτογραφία της Βικυ Φερτακη.

Η ανθρωποφαγική επίθεση στη Ναταλία Λιονάκη

 


Αχιλλεας Πατσουκας Τρελογιάννης
Προσκυνητής

Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστα εικοσιτετράωρα από τη ψήφιση, από 148 βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, του νόμου με τον οποίον θα επιτρέπεται η αλλαγή φύλου από τα 15 χρόνια.

Με λύπη και όχι έκπληξη παρακολουθώ μέσα από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ένα μεγάλο μέρος εκείνων που με περισσή άνεση διαρρήγνυαν τα ιμάτια τους, λέγοντας πως ένα παιδί που πηγαίνει ακόμα στο γυμνάσιο μπορεί ελαφρά την καρδία να αλλάξει το φύλο του, λες και πρόκειται για τη σχολική του τσάντα, εδώ και μερικές μέρες να λοιδορούν την από καιρό ενήλικη κυρία Ναταλία Λιονάκη, επειδή αποφάσισε να περάσει «κουρά» και να γίνει μονάχη στην Κένυα, λαμβάνοντας το νέο της σχηματικό όνομα: Φεβρωνία.

Αλήθεια, αυτοί οι κύριοι όταν ο τεράστιος Λέοναρντ Κοέν επί πέντε ολόκληρα έτη είχε ασπαστεί το βουδισμό και είχε γίνει μοναχός θα τολμούσαν να τον ειρωνευτούν; Όχι βέβαια. Ίσα ίσα που εκείνη του η επιλογή στα LifeStyle περιοδικά της εποχής θα ήταν μια τάση-μόδα που θα έπρεπε και άλλοι να ακολουθήσουν προκειμένου να είναι in.

Η ανθρωποφαγική επίθεση που δέχεται μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, είμαι σχεδόν βέβαιος πως το ίδιο θα γίνεται και από τηλεοπτικές κίτρινου ύφους, απλώς εγώ δεν τις παρακολουθώ, γεννάει και βαρύτατους χαρακτηρισμούς όπως: «ναρκωμένη», «άβουλη», «προσηλυτισμένη».

Άλλοι πάλι δεν περιορίζονται «μόνο» στον να τη στολίζουν με προσβλητικά επίθετα, αλλά προχωρούν και σε εκτιμήσεις για το τι την οδήγησε στην απόφασή της: «για να ξεπλύνει τις αμαρτίες», «επειδή τρελάθηκε» ή «πως έγινε μοναχή για να τρώει και να πίνει τζάμπα». Ορισμένοι, ούτε λίγο, ούτε πολύ, πιστεύουν πως μπορεί να έπεσε και θύμα απαγωγής…

Ο …νεοπολιτισμός του «αναρχοθατσερισμού» !

Ο …νεοπολιτισμός του «αναρχοθατσερισμού» !


Η τάση της νομικής αναγνώρισης των «δικαιωμάτων νέας γενιάς» μεμονωμένων -ή έστω ελάχιστων- συνανθρώπων μας, συνέπεσε (όχι τυχαία) με την άνοδο του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού ως οργανικό του συστατικό, αξεδιάλυτα δεμένου με την αγιοποίηση του δικαιώματος του επιχειρείν.

Η κοινωνία, το κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα άλλα συλλογικά δημιουργήματα της Πολιτικής Κοινωνίας, στην εποχή της νεωτερικότητας, απαγορεύεται πλέον να κατέχουν μέσα παραγωγής και να ασκούν οικονομικές δραστηριότητες γιατί αυτό θεωρείται «έγκλημα καθοσιώσεως» από το …ευαγγέλιο του νεοφιλελευθερισμού.

Ταυτόχρονα αλλάζει ριζικά η θεώρηση του Προσώπου, η οντολογία του, όπως προσδιοριζόταν από την κλασική φιλοσοφία και τη χριστιανική πίστη.
Το άτομο, που γίνεται Πρόσωπο, μέσα στην κοινότητα των πολλών και μέσα από τα ήθη, τα έθιμα, τις αξίες και τις προτεραιότητες της οικογένειας, της Πολιτείας, του Έθνους, της χριστιανικής τελολογίας κ.λπ., αποτελεί μια …παρωχημένη οντότητα που πρέπει να δώσει τη θέση της στις «αρετές» και τις αξιώσεις της αγοράς, στις επιθυμίες και στην ορμή προς επιβολή του Ιδίου Εγώ του ατόμου, ακόμη κι αν αυτό εμφανίζει αποκλίσεις στη φυσιολογία, τις ορμονικές εκκρίσεις, την κοινωνική και σεξουαλική συμπεριφορά, εν σχέσει με τις συνήθεις πράξεις που ανανεώνουν τον ανθρώπινο και κοινωνικό ιστό.

Η ποικιλία όμως των εναλλακτικών μορφών σεξουαλικής συμπεριφοράς δεν δημιουργεί φύλο, άρα ο όρος «κοινωνικό φύλο» είναι, από επιστημονικής και φιλοσοφικής άποψης, λανθασμένος. Η κοινωνία, η επιστήμη και ο πολιτικός βίος πρέπει να στοχεύουν στη «διόρθωση» των αστοχιών της φύσης και όχι στη μονιμοποίησή τους ως οντολογική πραγματικότητα. Γι’αυτό, στα θέματα αυτά έχουν λόγο οι ειδικοί και όχι οι πολιτικοί ακτιβιστές ενός παρωχημένου φιλελευθερισμού που φορά τον μανδύα του ανθρωπισμού.

Εν τω μετωαξύ... στο Λευκό Οίκο

Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ


ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Πως βαπτίστηκαν οι ζημιές των Τραπεζών Δημόσιο Χρέος


Από Σπύρος Λαβδιώτης

Υπάρχει μια διάχυτη ελληνική και διεθνής γνώμη, η οποία είναι άκρως εσφαλμένη και παραπλανητική, ότι η Ελληνική χρεοκοπία οφείλεται αποκλειστικά στην κρατική ασυδοσία που οδήγησε στον εκτροχιασμό του δημοσίου χρέους.
Η λανθασμένη αυτή γνώμη που επικρατεί και προωθείται ένθερμα από ταΜΜΕ, συνεχίζει να είναι εμπεδωμένη στο μυαλό του απλού πολίτη ακόμη και σήμερα. Το παράδοξο είναι ότι ενώ έχουν περάσει σχεδόν οκτώ ολόκληρα χρόνια από την αποφράδα μέρα της 10ης Μάιου 2010- ημέρα της υπογραφής του Α’ Μνημονίου της εθνικής υποτέλειας- το κοινό εξακολουθεί να θεωρεί ως δεδομένο ότι το «κρατικό» χρέος προήλθε από την κραιπάλη του δημοσίου.
Δυστυχώς, αυτό διαπιστώθηκε την 10η Οκτωβρίου 2017 στην παρουσίαση του βιβλίου του Μιχάλη Κάχρη,1 όταν στην ομιλία μου αναφέρθηκε ότι το ονομασθέν ελληνικό δημόσιο χρέος, «βαπτίστηκε» δημόσιο. Στην πραγματικότητα, αυτό κουβαλά στην πλάτη του ένα τεράστιο φορτίο που προέρχεται από ζημιές και υποχρεώσεις των ιδιωτικών τραπεζών που έχουν έδρα την Ελλάδα, προς άλλες τράπεζες του Ευρωσυστήματος. Το ποσό των ζημιών και υποχρεώσεων αρχικά είχε εκτιμηθείστα € 240 δις. Εξ ου και το σύνολο των δανειακών συμβάσεων του Α’ Μνημονίου(€ 110 δις) και Β’ Μνημονίου(€130 δις), με το περιβόητο PSI.
Οι περισσότεροι ακροατές εξεπλάγησαν. Μάλιστα, ένας αναφώνησε « «μα τόσο απατεώνες είναι», ενώ ορισμένοι ρωτούσαν εάν υπήρχε βίντεο της παρουσίασης. Διότι δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι οι πολιτικοί από κοινού με την τρόικα απέκρυβαν επί τόσα χρόνια την αλήθεια από τον ελληνικό λαό. Ήταν αδύνατον να διανοηθούν ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου αντί να σώσει το λαό που εκπροσωπεί έσωσε τις τράπεζες και το ευρώ και χρεοκόπησε το λαό!